Sport Tuning CDI voor Peugeo-t, Kymco, Hond-a, Sym”open, ongebeperkt” voor AC-ontsteking
De CDI is de belangrijkste gasklep op de scooter, waarmee het toerental en de eindsnelheid consequent worden verminderd.
Deze open tuning CDI kan daarom vooral bij modellen vanaf bouwjaar 2003 de eindsnelheid en de doorvoer aanzienlijk verhogen, omdat vanaf 2003 alle scooters aanzienlijk via de CDI zijn geremd. Deze CDI moet je eerste keuze zijn bij tuningmaatregelen, omdat ook andere tuningonderdelen zoals sportuitlaat, cilinder, carburateur, enz. je prestaties niet volledig kunnen ontvouwen en door de CDI worden geblokkeerd.
Inbouw: oude CDI uit de stekker trekken, nieuwe insteken, klaar!
De CDI voor motoren van 50 cc is een van de belangrijkste gashendels op de scooter, die het toerental bij ca. 8.000 rpm. afgesloten. Tuning-cilinderkits kunnen echter aanzienlijk hoger draaien en ontketelen hun volledige vermogen pas af, of meer dan 8.000 omw/min.
Vooral sportuitlaatsystemen hebben ook meer toerental nodig dan de originele uitlaat, om je volledige prestaties te kunnen ontwikkelen en lopen gedeeltelijk zelfs slechter dan de originele uitlaat, wanneer niet het benodigde toerental wordt bereikt. Hier helpen dan vaak ook geen lichtere variomatikrollen of hardere koppelingsveren om meer toerental te genereren, omdat de originele CDI nog verder slijpt.
Met deze open CDI-eenheid met geoptimaliseerde ontstekingscurve kun je het volledige potentieel van je cilinderkits en uitlaatsystemen benutten. Daarnaast brengt de optimaal aangepaste ontstekingscurve een ander prestatieplus.
De CDI kan ook worden gebruikt bij niet-gekartelde motoren voor het ontsnappen van het voertuig en dus het pak en de eindsnelheid verbeteren. Dit is echter alleen zinvol als de ontgrendelde motor het ook creëert, de ca. 8.000 omw/min te overschrijden.
Deze open CDI is daarom een absolute must voor alle tuning-projecten, vooral als een sportuitlaatsysteem of tuning-cilinder wordt geïnstalleerd.
Belangrijk:
Vergelijk de productopname met de originele CDI. Vooral de stekkers moeten er identiek uitzien. Niet te gebruiken bij voertuigen met elektronische immobilisatiesysteem.
De CDI past op de volgende modellen:
- Peugeot Speedfight 2 AC + LC (alle modellen)
- Peugeot Elystar, Buxy / M, Elyseo, Loxoor, Rapido
- Peugeot Zenith, Trekker, TKR, X-Fight.
- TGB Delivery, Laser, R50X, Sky 2
- Sym Mask, Jet
De CDI is de belangrijkste gasklep op de scooter, waarmee het toerental en de eindsnelheid consequent worden verminderd.
Deze open tuning CDI kan daarom vooral bij modellen vanaf bouwjaar 2003 de eindsnelheid en de doorvoer aanzienlijk verhogen, omdat vanaf 2003 alle scooters aanzienlijk via de CDI zijn geremd. Deze CDI moet je eerste keuze zijn bij tuningmaatregelen, omdat ook andere tuningonderdelen zoals sportuitlaat, cilinder, carburateur, enz. je prestaties niet volledig kunnen ontvouwen en door de CDI worden geblokkeerd.
Inbouw: oude CDI uit de stekker trekken, nieuwe insteken, klaar!
Belangrijk: Gelieve absoluut de stekker met afbeelding te vergelijken, omdat sommige modellen verschillende CDI’s hebben geïnstalleerd. Stekers moeten identiek zijn. Bovendien controleer je de in de afbeeldingen weergegeven voertuiggebruikslijst voordat je bestelt. Hartelijk dank.
Meer details en schroevendraaiertips zie hieronder in de artikelbeschrijving.
Specification: Sport Tuning CDI voor Peugeo-t, Kymco, Hond-a, Sym”open, ongebeperkt” voor AC-ontsteking
|
There are no reviews yet.